Je kunt er niet meer omheen, er wordt continu over gesproken en geschreven. Daar waar wij 3 weken geleden nog “gewoon” aan het boeken waren omdat we het idee hadden dat het wel mee zou vallen, ligt nu werkelijk álles plat.
De wereld staat op z’n kop
Scholen zijn gesloten, de horeca is dicht en ook diverse winkels gaan sluiten. Veel van ons hebben zoiets nog nooit meegemaakt. We weten niet wanneer we weer de goede kant op zullen gaan, alles is op dit moment onzeker.
Uiteraard, gezondheid is het meest belangrijk. Veel sectoren worden getroffen en reizen is in veel gevallen “maar” een luxeproduct. Maar mijn hart ligt in de reisbranche en ook deze branche wordt ontzettend hard getroffen. De hele wereld heeft “code oranje” of “code rood”. Met andere woorden: reizen wordt op dit moment ontraden. Dat is ook wat er gebeurt, er wordt op dit moment niet gereisd. Vliegtuigen staan aan de grond, er geldt een inreisverbod voor heel veel landen. Met alle collega’s doen wij er alles aan om reizigers weer terug naar huis te halen. Wij zijn bezig om alle reizen die op korte termijn staan te annuleren en/of om te boeken. Ook zijn wij bezig om alle reizen van de komende weken in kaart te brengen en – voor zover al mogelijk – duidelijkheid te verkrijgen over de stand van zaken.
Save tourism!
Als reisbranche vragen wij jullie om een gunst: alsjeblieft, annuleer je reis niet, maar boek deze om (indien mogelijk). Wanneer alle vakanties geannuleerd worden zal dit grote gevolgen hebben. En zoals iemand al tegen mij zei: na deze crisis ben je wel toe aan vakantie, toch? 😉
Meerwaarde van een reisadviseur
De afgelopen dagen zijn zwaar geweest. Ik heb alle reizen voor de komende weken moeten annuleren. In plaats van mensen op reis sturen ben ik alleen maar bezig om elke individuele situatie in kaart te brengen; wat is op dit moment de beste optie voor deze klanten? De afgelopen dagen krijg ik verontruste telefoontjes van mensen over hun reis en sommigen willen hun restantbetaling niet meer voldoen. Ik snap de ongerustheid ontzettend goed, maar toch wil ik jullie vragen om ook ons hier een beetje te helpen in plaats van dat we met z’n allen in de paniekmodus schieten. Dat helpt ons allemaal namelijk niet verder. Mocht je specifieke vragen hebben over jouw reis, bel mij alsjeblieft met jouw vragen. Samen vinden we de beste oplossing!
Ik heb inmiddels alle klanten die een reis hebben staan t/m begin mei op de hoogte gebracht en gesproken. Net zo min als de rest van de wereld, kan ik ook geen datum geven waarop de reizen weer doorgang kunnen vinden. Ik probeer jullie vragen uiteraard zo goed mogelijk te beantwoorden en ik bekijk alles per dag. Het verandert allemaal zo snel!
Kijk naar de toekomst!
Ik ben nu bijna 4 jaar zelfstandig reisadviseur en ik vind het een eer dat ik al zoveel mooie reizen voor jullie heb mogen verzorgen. Daar wil ik jullie voor bedanken! Als we straks weer mogen en kunnen reizen hoop ik dat jullie jullie mooie reisvragen weer bij mij neer willen leggen. Heb vertrouwen dat het weer goed komt, dat er weer rust komt in de wereld. Dan kan ik weer doen wat ik het leukste vind: jullie droomreis werkelijkheid laten worden!
0 reacties